Kurssin läpäistyään opiskelija osaa:
- kuvata markkinoinnin roolin organisaatiossa ja tunnistaa asiakaskeskeisen toiminnan merkityksen sekä organisaation kehittämisessä että henkilökohtaisessa toiminnassaan
- soveltaa työssään markkinoinnin keskeisiä käsitteitä (mm. asiakkaan kokema arvo, arvonluontiprosessi, brändi, markkinointi-mix, segmentointi) päätöksenteon tukena ja arvioida näiden päätösten toimivuutta
- kuvata B-to-B- ja kuluttajamarkkinoinnin väliset painotuserot sekä ko. toimintalogiikoiden keskeiset ominaispiirteet
- tunnistaa ja käyttää markkinointiviestinnän keskeisiä kanavia muuttuvassa toimintaympäristössä
- tunnistaa myyntiprosessin kokonaisuutena sekä käytännön myyntityön osa-alueiden sisällöt B-to-B- ja kuluttajamyynnissä
Kurssi kuuluu LITO-kokonaisuuteen, joka on suunnattu kauppatieteitä valinnaisina opintoina suorittaville. Hallintotietieden ja politiikan tutkimuksen tutkinto-opiskelijat sekä LITO-kokonaisuudet jaksoja aiemmin suorittaneet ovat etusijalla kurssi-ilmoittautumisessa. LITO-kokonaisuuden opintojaksot eivät korvaa kauppatieteiden tutkinto-ohjelman perusopintoja.
Lisätietoja antaa opintokoordinaattori Elina Kangastupa (elina.kangastupa(a)uta.fi).
LITO-opintokokonaisuudessa opintojaksot järjestetään yliopistojen välisenä yhteistyönä. Jotta opiskelijan opintosuoritus saadaan kirjattua, hänestä siirretään kotiyliopiston rekisteristä opetusta järjestävän yliopiton rekisteriin seuraavat tiedot: nimi, sukupuoli, sähköpostiosoite, kansalaisuus, henkilötunnus ja kotiyliopisto. Salaiseksi luokiteltua tietoa ei siirretä kotiyliopistosta. Ilman tietojen siirto opintosuoritusta ei ole mahdollista saada.