Opiskelija
- sisäistää tieteellisen tutkimuksen laadinnan työskentelyvaiheet toteuttaessaan omaa opinnäytetyötään
- osaa asettaa teoreettisen viitekehyksen perusteella tutkimustehtävän ja hankkii relevantin havaintoaineiston
- kykenee havaintoaineistoa analysoimalla ja tulkitsemalla vastaamaan tutkimustehtävään ja nivomaan sen teoreettiseen viitekehykseen
- osaa laatia tutkimusraportin ja arvioida onnistumistaan opinnäytetyön laadinnassa
Ryhmä on aloittanut tammikuussa 2016 ja jatkaa slk -16 ajan.
Teemat eri opettajien ryhmissä:
Hanna-Maija Sinkkonen: inklusiivinen opetus ja pedagogiikka, kolmiportainen tuki perusopetuksessa, maahanmuuttajataustaisten oppilaiden koulunkäynti, oppilaiden sosio-emotionaaliset ongelmat ja niiden huomioiminen oppimisessa ja opetuksessa
Pauliina Alenius: monikulttuurisuus, muuttoliikkeet ja koulutus, ylirajaisuus, oppiminen ja oppimisympäristöt; laadulliset tutkimusmenetelmät