Opiskelija
-ymmärtää lapsen oppimisympäristön moninaisuuden ja merkityksen lapsen oppimisen edistäjänä
-osaa havainnointia ja dokumentointia apuna käyttäen suunnitella, toteuttaa ja arvioida pedagogista toimintaa
-osaa hyödyntää esiopetuksen ohjausasiakirjoja, kuten esim. eri tasoista muodostuvaa esiopetussuunnitelmaa (valtio, kunta ja lapsen henkilökohtainen suunnitelma)
-tuntee esi- ja alkuopetuksen yhteistyön muodot, jatkumon ja alkuopetuksen toimintamuodot
-osaa reflektoida omaa toimintaansa
-ymmärtää varhaiskasvatuksen opettajan työn eettisen vastuun
-tiedostaa varhaiskasvatuksen opettajan asiantuntijaidentiteetin kasvatusyhteisössä ja pohtii omaa opettajaidentiteettiään.
Vaadittavat opintosuoritukset: aktiivinen osallistuminen kontaktiopetukseen.Hyväksytty työssäoppiminen ja opintotehtävät. Läsnäolo 100 % työssäoppimisessa.
Kurssille hyväksytään ilmoittautumisten perusteella vain varhaiskasvatuksen 1. opintovuoden ryhmien 6 ja 7 opiskelijat.