Opiskelija
- sisäistää tieteellisen tutkimuksen laadinnan työskentelyvaiheet toteuttaessaan omaa opinnäytetyötään
- osaa asettaa teoreettisen viitekehyksen perusteella tutkimustehtävän ja hankkii relevantin havaintoaineiston
- kykenee havaintoaineistoa analysoimalla ja tulkitsemalla vastaamaan tutkimustehtävään ja nivomaan sen teoreettiseen viitekehykseen
- osaa laatia tutkimusraportin ja arvioida onnistumistaan opinnäytetyön laadinnassa
Kirjaston tiedonhankintaopetuksen ennakkotietolomake tulee täyttää viimeistään viikkoa ennen ko. opetusta. Lomake on osoitteessa: https://elomake3.uta.fi/lomakkeet/21679/lomake.html
Ilmoittautuminen viimeistään su 2.9.2018 mennessä.
Kandidaatintutkielmaseminaarit järjestetään pääsääntöisesti tiistaisin aamupäivällä tai keskiviikkoisin iltapäivällä klo 15 alkaen.
Max 12 opiskelijaa/ryhmä
Teemat eri opettajien ryhmissä:
Tiina Kujala koulu, opettajuus, kehollisuus, liikuntakasvatus, -politiikka, nuorisokulttuurinen liikunta, koululiikunnan muutos, hyvinvoinnin tematiikka, yhdenvertaisuus ja tasa-arvo, koulukulttuuri
Taina Pohjoismäki: varhaiskasvatus-, lapsen/perheen arki suomalaisessa yhteiskunnassa (ks. erillinen opetusohjelmakohta)
Helena Rajakaltio: koulun/kasvatusyhteisön kehittämiseen liittyvä tutkimus, kasvatusyhteisön/koulun toimintakulttuuri, pedagoginen johtaminen, koulutuspoliittiset kysymykset, opetussuunnitelmatutkimus.
Pekka Räihä: opettajaksi valikoituminen, opettajankoulutus, opettajan ammatillinen kasvu, opettajankoulutuksen kehittäminen ja tutkimus, opettajan työn tutkiminen, koulukulttuurin tutkimus
Antti Saari: Koulutuksen ideologiakritiikki, kasvatuksen ja koulutuksen valtasuhteet, kasvatushistoria, kasvatusfilosofia, opetussuunnitelmatutkimus
Hanna Toiviainen: aikuisten oppiminen työ- ja kansalaistoiminnassa