Opiskelija osaa käydä tieteellistä keskustelua ja antaa ja ottaa vastaan rakentavaa palautetta. Hänellä on syvällinen ja monipuolinen näkemys omasta tieteenalastaan.
15.2. Väitöskirjatutkija Charlotte Coutu, Université du Québec à Montréal, vierailee ja Laura Karttusen artikkelikäsikirjoitus "Fictionality in Speech Representation"
22.2. Erika Pihlin väitöskirjan johdanto ja Elise Kraatilan tekstiä väitöskirjan toisesta luvusta
1.3. [opetukseton viikko]
8.3. Liisa Ahlavan väitöskirjatekstiä ja Anna Kuutsan väitöskirjatekstiä
15.3. vieraileva professori Henrik Skov Nielsen: academic publishing & grant applications
17.3. Samuli Björnisen väitöstilaisuus
22.3. Hellevi Hakalan väitöskirjatekstiä, Katariina Kärkelän johdannon I versio ja Mirja Niemisen väitöskirjan luku
29.3. [pääsiäisloma]
5.-6.4. Real Fictions -konferenssi
12.4. Teemu Ikosen ”Rancière and narrative” (artikkelikäsikirjoitus), Mikko Mäntyniemen väitöskirjatekstiä ja Teemu Jokilaakson väitöskirjatekstiä
19.4. [varattu]
26.4. Nanny Jolman väitöskirjan tekstiä tai suullinen esittely ja Annukka Immosen väitöskirjan johdanto
3.5. Matias Nurmisen väitöskirjan johdanto ja Mikko Mankisen artikkeliluonnos väitöskirjaan
10.5. [helatorstai]
17.5.
24.5.
Seminaarityöskentelyn käytänteet:
Käsiteltävä tutkimus voi olla
a) kirjallinen: osa väitöskirjasta, artikkeli, tutkimussuunnitelma tai muuta tekstiä, maksimissaan 25 sivua (poislukien sisällysluettelo ja lähdeluettelo)
b) suullinen: korkeintaan 20 minuutin mittainen esitys tutkimuksen jostain osa-alueesta.
Kummassakin tapauksessa on tärkeätä lähettää tutkijaseminaarin listalle (kir-jatko@uta.fi) väitöskirjan tai lisensiaatintyön (alustava) sisällysluettelo, artikkelin otsikko ja lyhennelmä tai muu vastaava tutkimusta lyhyesti esittelevä teksti viimeistään viikkoa ennen käsittelyä. Myös kirjalliset tekstit (vaihtoehto a) lähetetään listan kautta viimeistään viikkoa ennen niiden käsittelyä.
Seminaari-istunnot ovat vapaamuotoisia, keskustelevia ja kollegiaalisia. Tarkoituksena on antaa rakentavaa palautetta käsiteltävästä työstä ja käydä tieteellistä keskustelua.