Kurssin käytyään opiskelijalla on alustavat valmiudet suunnitella kohdennettua viestintää tuleville opiskelijoille sekä testata taitojaan käytännössä.
Tällä harjoituskurssilla suunnitellaan ja toteutetaan tuleville opiskelijoille suunnattavaa yliopisto-opiskelua koskevaa viestintää. Kurssilla työskennellään 3–4 hengen ryhmissä, joiden tehtävänä on pohtia opiskelijoille suunnatun viestinnän keinoja ja tehdä kurssityönä niitä koskevia ehdotuksia. Osana kurssia voi olla myös osallistuminen suoranaisiin markkinointi-iskuihin tai vastaaminen mahdollisten pyrkijöiden kysymyksiin valituissa oppilaitoksissa tai muilla valituilla alustoilla.
Kurssilla suunniteltavalla viestinnällä on kaksi kohderyhmää: 1) helmikuussa erillisvalintojen kautta yksikön maisteriopintoihin hakeutuvat ja 2) maaliskuussa journalistiikan ja viestinnän tutkinto-ohjelmaan hakijoiksi ilmoittautuvat. Molemmille kohderyhmille suunnitellaan nopeita viime hetken viestintätoimia, mutta samalla kurssi tähtää yliopiston opiskelijoille suunnatun viestintästrategian kehittämiseen pitkällä aikavälillä.
Mukaan mahtuu 8–12 opiskelijaa, joista noin puolet on kandidaatti- ja puolet maisterivaiheessa. Ryhmään haetaan sekä tiedotusoppia että puheviestintää ja teatterin ja draaman tutkimusta opiskelevia.
NettiOpsun kautta (22.1. mennessä)
Kurssi suoritetaan työnäytteillä sekä niihin liittyvällä oppimispäiväkirjalla (15 000–20 000 merkkiä), jossa analysoidaan yliopiston nykyisiä tapoja ja keinoja viestittää tuleville ja oleville opiskelijoille opintotarjonnastaan sekä esitetään perusteltuja parannusehdotuksia. Palautus viikolla 18.
Kurssi sopii myös tiedotusopin, puheviestinnän sekä teatterin ja draaman opintojen (myös aineopintojen)suoritukseksi, mutta siitä on ensin neuvoteltava ja sovittava korvattavan kurssin vastuuopettajan kanssa.