Opintojakson käytyään opiskelija hallitsee interpersonaalisen viestinnän keskeiset teoriat ja eri kontekstien erityispiirteet sekä ymmärtää, miten vuorovaikutusosaaminen ilmenee ja vaikuttaa viestintätilanteissa. Opiskelija osaa analysoida erilaisia interpersonaalisen viestinnän tilanteita ja suhteita soveltamalla alan teorioita sekä kehittää omaa osaamistaan erilaisissa vuorovaikutussuhteissa.
NettiOpsussa. Kontaktiopetusryhmään otetaan max. 30 opiskelijaa.
Opintojakson voi suorittaa myös verkkotehtävinä, mikä suoritustapa on suunnattu valinnaisia opintoja tekeville ja avoimen yliopiston opiskelijoille.
Ilmoittautua voit 14.1. lähtien verkkosuoritustavasta vastaavalle opettajalle (venla.kuuluvainen@uta.fi). Jos haluat suorittaa opintojakson verkkotehtävinä kevään aikana, ilmoittaudu viimeistään ma 13.3. Suoritustapa sisältää kolme oppimistehtävää, joiden tekemiseen on aikaa 8 viikkoa. Ensimmäinen oppimistehtävä tulee palauttaa kahden viikon kuluttua Moodle-ympäristöön kirjautumisesta. Oppimistehtävien teemoina ovat vuorovaikutussuhteiden erityispiirteet, vuorovaikutussuhteiden analysointi teorioiden avulla ja oman vuorovaikutusosaamisen analysointi. Kunkin oppimistehtävän vaadittava pituus on n. 6–8 sivua.
Oppimistehtävissä tavoitteena on hyödyntää opintojakson kirjallisuutta Baxter & Braithwaite (Eds.): Engaging theories in interpersonal communication: multiple perspectives (saatavissa e-kirjana) ja Trenholm & Jensen. Interpersonal communication. Lisäksi Moodle-ympäristössä on oppimistehtäviä tukevia videoita sekä muuta materiaalia.
Pakollisina edeltävinä opintoina vaaditaan Vuorovaikutuksen perusteet (JOVP2, 5 op)
Hakeutuminen:
- Ota yhteyttä opettajaan sähköpostitse ja ilmoittaudu suorittamaan opintojakso oppimistehtävinä verkossa. Kerro myös, milloin olet suorittanut Vuorovaikutuksen perusteet -opintojakson.
- Jos edeltävät opinnot ovat kunnossa, saat opettajalta Moodle-avaimen.
- Perehdy huolellisesti Moodle-ympäristössä kurssin suorittamisohjeisiin sekä orientoivaan materiaalin ennen kuin aloitat oppimistehtävien työstämisen.