x !
Arkistoitu opetusohjelma 2008–2009
Selaat vanhentunutta opetusohjelmaa. Voimassa olevan opetusohjelman löydät täältä.
TIEDAV1A Television kaupallistuminen ja viestintäpolitiikka 2–3 op
Periodit
I Periodi II Periodi III Periodi IV Periodi
Opetuskieli
suomi
Tyyppi
Syventävät opinnot
Suoritettavien opintojaksojen kuvaukset opinto-oppaissa
Tiedotusoppi
Tiedotusopin laitos

Yleiskuvaus

Avoin luentosarja tiedotusoppia ja mediakulttuuria opiskeleville

Luennoilla käsitellään sitä, mitä television kaupallistuminen ja markkinoituminen tarkoittavat sekä sitä, miten ne ovat edenneet Suomessa 1950-luvulta 2000-luvulle. Näkökulma on viestintäpoliittinen, jolloin markkinoituminen nähdään paitsi liiketoiminnan laajentumisen myös viestintäpoliittisten ratkaisujen tuloksena.
Luentojen lisäksi osanottajat tutustuvat lähinnä artikkeleista ja aikalaisdokumenteista koostuvaan oheismateriaaliin (2 op). Mahdollista on suorittaa niiden lisäksi myös yksi viestintäpolitiikkaa sivuava kirja (+ 1 op). Luentosarja suoritetaan yhdellä tai kahdella esseellä.

Opettajat

Heikki Hellman, Opettaja
heikki.hellman[ät]uta.fi

Opintojakson kotisivu

Opetus

18.3.2009 – 13.5.2009
Luento-opetus 16 tuntia
Ke 18.3.2009 - 13.5.2009 viikoittain klo 9-11, Päätalo ls A3