Opiskelija
- syventää osaamistaan tutkimuksen tekemisestä kirjoittamisena ja
- osaa tunnistaa omaan tutkimukseen valittujen metodien vaikutuksen tutkimukseen tekstinä
- osaa määritellä itseään kirjoittajana ja löytää työskentelytapoihinsa soveltuvia työkaluja
- osaa hyvän tieteellisen käytännön mukaisen kirjoittamisen tavan.
Opintojaksolla käsitellään seuraavia asioita: Millainen kirjoittaja olen? Millainen on eettinen tutkimusteksti? Miten teoria ja empiria taipuu vuoropuheluksi? Miten päästään tutkimuksen dokumentoinnista argumentoivaan tekstiin? Mikä on havainnollistamisen tehtävä tutkimustekstissä ja miten eri tavoin sitä voi tehdä? Mikä tekee kvalitatiivisesta tutkimustekstistä ainutkertaisen? Miksi tulokset ja johtopäätökset esitetään yleisellä tasolla yhdessä teorian avulla yhteiskunnallis-kulttuurisessa kontekstissa ja kasvatustieteen katsannosta.
Ilmoittautuminen NettiOpsussa päättyy 8.2.2015.
Opintojaksolle otetaan 16 opiskelijaa.