x !
Arkistoitu opetusohjelma 2016–2017
Selaat vanhentunutta opetusohjelmaa. Voimassa olevan opetusohjelman löydät täältä.
KASSO5 Opetuksen ja oppimisen tutkimus - Seminaari ja essee TAI kirjatentti 5 op
Periodit
I Periodi II Periodi III Periodi IV Periodi
Opetuskieli
suomi
Tyyppi
Syventävät opinnot
Suoritettavien opintojaksojen kuvaukset opinto-oppaissa
Kasvatustieteiden tutkinto-ohjelma
Kasvatustieteiden yksikkö

Osaamistavoitteet

Opiskelija
- tuntee keskeiset opettajan ja kasvattajan työhön liittyvät kasvatuspsykologiset teoriat
- syventää ymmärrystään opetuksen ja oppimisen tutkimuksen keskeisestä käsitteistöstä ja ajankohtaisesta kansainvälisestä ja suomalaisesta tutkimuksesta
- osaa argumentoida kasvatuksellisia ilmiöitä kasvatuspsykologian teorioiden ja käsitteiden avulla

Tutkinto-opiskelijoiden ilmoittautuminen

Ilmoittautuminen Nettiopsussa on päättynyt

Opettajat

Eero Ropo, Vastaava opettaja
eero.ropo[ät]tuni.fi
Päivi Kupila, Vastaava opettaja
paivi.kupila[ät]tuni.fi

Opetus

14.10.2016 – 16.12.2016
Itsenäinen työskentely 115 tuntia
Seminaari 20 tuntia
Pe 14.10.2016 klo 9-12, Pinni B1097
Pe 28.10.2016 klo 9-12, Virta 114
Pe 11.11.2016 klo 9-12, Virta 114
Pe 18.11.2016 klo 9-12, Virta 114
Pe 25.11.2016 klo 9-12, Virta 114
Pe 9.12.2016 klo 9-12, Virta 114
Pe 16.12.2016 klo 9-11, Virta 114
Kirjatentti
Vaihtoehtoiset suoritustavat: sähköinen kirjatentti (avoinna 31.8.2017 asti) tai laaja essee (palautus 31.8.2017 mennessä)

Oppimateriaalit

Kirjatentin tai laajan esseen kirjallisuus:

1. Bransford, J.D., Brown, A. L., & Cocking, R.R. (1999) How People Learn Brain, Mind, Experience, and School. Washington, D.C.: National academy press.
Kirjan voi ladata kokonaan kirjaston kautta tai suoraan: http://www.nap.edu/openbook.php?isbn=0309070368

2. Kolme artikkelia journalista: Teaching and Teacher Education tai lehdestä, jonka nimessä on yhtenä osana sana “teaching”
Valitse artikkelit oman kiinnostuksesi mukaan.

3. Kolme artikkelia journaleista, joissa tarkastellaan identiteettiä tai oppimista. Hae hakusanoilla “identity” tai “learning”.

Ilmoita artikkelien bibliografiset tiedot tentaattorille.