Opintojakson suoritettuaan opiskelija hahmottaa terveysoppimisen ja terveystiedon didaktiikan lähtökohtia ja erityispiirteitä. Osaa kuvata terveysopetuksen suunnittelun, toteutuksen ja arvioinnin keskeiset periaatteet ja arvioida niitä eri näkökulmista. Osaa eritellä ja analysoida media- ja virtuaaliympäristöjen merkityksiä nuorten maailmassa sekä osana terveysoppimista. Opiskelija tiedostaa terveysopetukseen sisältyvän eettisen vastuun ja asiantuntijuuden merkityksen ja osaa hyödyntää oppimaansa opetustilanteiden suunnittelussa.
Terveystiedon didaktiikan lähtökohdat ja teoriaperusta sekä opetuksen suunnitteluprosessi. Toiminnalliset ja draamamenetelmät osana terveystiedon opetusta sekä erilaiset oppimisympäristöt (mm. media ja virtuaaliympäristöt) Arvioinnin periaatteet ja asiantuntijaksi kasvaminen.
Harjoitustyöt arvioidaan hyväksytty/hylätty, tentti tai essee numerolla 1-5