x !
Arkistoitu opetusohjelma 2014–2015
Selaat vanhentunutta opetusohjelmaa. Voimassa olevan opetusohjelman löydät täältä.
TERTIETO3 Terveystiedon didaktiikan perusteet 5 op
Periodit
I Periodi II Periodi III Periodi IV Periodi
Opetuskieli
suomi
Tyyppi
Perusopinnot
Terveystieteiden yksikkö

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija hahmottaa terveysoppimisen ja terveystiedon didaktiikan lähtökohtia ja erityispiirteitä. Osaa kuvata terveysopetuksen suunnittelun, toteutuksen ja arvioinnin keskeiset periaatteet ja arvioida niitä eri näkökulmista. Osaa eritellä ja analysoida media- ja virtuaaliympäristöjen merkityksiä nuorten maailmassa sekä osana terveysoppimista. Opiskelija tiedostaa terveysopetukseen sisältyvän eettisen vastuun ja asiantuntijuuden merkityksen ja osaa hyödyntää oppimaansa opetustilanteiden suunnittelussa.

Yleiskuvaus

Terveystiedon didaktiikan lähtökohdat ja teoriaperusta sekä opetuksen suunnitteluprosessi. Toiminnalliset ja draamamenetelmät osana terveystiedon opetusta sekä erilaiset oppimisympäristöt (mm. media ja virtuaaliympäristöt) Arvioinnin periaatteet ja asiantuntijaksi kasvaminen.

Opettajat

Yliopistonlehtori Pirjo Lindfors, Vastaava opettaja

Opetus

17.3.2015 – 29.5.2015
Luento-opetus
Seminaariopetus ( Huom: toukokuussa järjestettävän koko päivän kestävän seminaaripäivän ajankohta ilm myöhemmin)
Ti 17.3.2015 klo 9.00-11.30, Ylähylly (T-rak)
Ti 14.4.2015 klo 9.00-12.00, Ylähylly
To 16.4.2015 klo 9.00-12.00, Ylähylly
Ti 21.4.2015 klo 9.00-12.00, Ylähylly
Ti 28.4.2015 klo 9.00-12.00, Huom: ML71 Arvo

Arviointi

Numerolla 1-5.

Arviointiperusteet

Harjoitustyöt arvioidaan hyväksytty/hylätty, tentti tai essee numerolla 1-5