Orientoivien opintojen suoritus sisältää aikataulussa olevat informaatiotilaisuudet, terveystieteiden osastokirjaston (Tertio)tiedonhankinnan perusteet I-kurssin ja henkilökohtaisen opintosuunnitelman laatimisen (HOPS). Tertio sijaitsee Kaupin kampuksen Arvo-rakennuksessa.
Huom: Opetus toteutetaan yhteisopetuksena Avoimen yliopiston kanssa
Opetus toteutetaan yhteisopetuksena Avoimen yliopiston kanssa
Kurssi toteutetaan verkko-opetuksena.Kurssi käynnistyy verkkoympäristö Moodlen kurssialustalla 3.10.2011.
Opetus toteutetaan yhteisopetuksena Avoimen yliopiston kanssa.
Osallistujien valinta tehdään ilmoittautumisajan päätyttyä!
Seminaarit, kirjaston järjestämä opetus ja kirjallinen, tieteellinen työ. Jaksolla hyödynnetään Moodle-kurssialustaa.
Huom. Kirjasto-opetukseen ilmoittaudutaan kirjaston sivuilta.
Jakso on pakollinen terveystiedon opintokokonaisuutta suorittaville. Terveystiedon opintokokonaisuutta suorittavat saavat kokonaisuutta koskevan infon terveystiedon perusteet kurssilla. Opintojakson toteutuminen edellyttää vähintään 6 osallistujaa.
Lasten ja nuorten elämänkulku -jakso on suunnattu terveystiedon opintokokonaisuutta suorittaville. Jakson luennot ovat osa lääketieteen yksikön opintojaksoa Lisääntyminen, kasvu ja kehitys.
Luentopäiväkirja (3 op) palautetaan 2. periodin loppuun mennessä vastuuopettajalle, pirjo.lindfors(at)uta.fi.
Kirjatentin (2 op) voi suorittaa terveystieteiden yksikön yleisenä tenttipäivänä. (varmista päivät Nettiopsusta) Katso kirjallisuus opetussuunnitelmasta (opinto-opas).
Terveystiedon opintokokonaisuuden suorittaminen aloitetaan terveystiedon perusteet-opintojaksolla.
Huom. Aikataulu voi vielä muuttua.
Jakson opintosuoritukset:
Osallistuminen luentoihin (75% läsnäolo), harjoitustyö + suullinen esitys,luento-/oppimispäiväkirja, opintokäynti ja sen raportointi.
Erikseen sovittava kirjallisuus (terveystieteiden yksikön yleisenä kuulustelupäivänä 3.5.):
Blair M ym. Child public health. Oxford University Press 2003. S. 53 - 111.
Kannas L (toim.). Koululaisten terveys ja terveyskäyttäytyminen muutoksessa. WHO -koululaistutkimus 20 vuotta. Terveyden edistämisen tutkimuskeskus 2004. S. 9 - 237.
Clift S & Jensen BB (toim.) The Health Promoting School: International Advances in Theory, Evaluation and Practice. Danmarks Paedagogiske Universitets Forlag/Danish University of Education Press 2005. (Myös verkkojulkaisuna) S. 23 - 136 ja 151 - 194.
Katso myös opinto-opas s. 136
Kirjallisuustentti (3 op) laitoksen yleisinä tenttipäivinä, ilmoittautuminen Nettiopsun kautta.
Ilmoittautuminen työpajaan e-mail pekka.j.virtanen@uta.fi
Kirjatentti yleisinä kuulustelupäivinä.
Tenttiin ilmoittautuminen viimeistään 7 vrk aikaisemmin Nettiopsun kautta
Joka lukukaudelle ilmoittaudutaan erikseen. Lukukauden ensimmäisessä tapaamisessa sovitaan lukukauden loput seminaariajat.
Harjoitteluseminaarissa opiskelijat kertovat harjoittelukokemuksistaan, paikan valinnasta jne. Infoon tulevat opiskelijat ovat tervetulleita seminaariin kuulemaan harjoittelukokemuksista.
Jakson opetus toteutetaan perjantaisin 10-14 aikavälillä 13.1-24.2.2012.Luennoista tehdään luentopäiväkirja.Kirjatentin voi suorittaa terveystieteiden yksikön yleisinä tenttipäivinä. Seuraava tentti on 8.12.2011.
Aikatauluihin voi vielä tulla joitain muutoksia.
Vanhenemisen käsitteet -opintojakso kuuluu kansanterveystieteen syventävien eriytyviin opintoihin ja on suunnattu kansanterveystiedettä pää- ja sivuaineena opiskeleville sekä vanhenemisesta kiinnostuneille jatko-opiskelijoille ja tutkijoille. Kurssi toteutetaan moodle-ympäristössä.
Jakson toteutuminen edellyttää 5 opiskelijaa.
Opinnot torstaisin 12.1-23.2.2012.
seminaariajankohdat ilmoitetaan myöhemmin.
Yhteisopetus avoimen yliopiston ja tieteenalayksikön kanssa
Edeltävät opinnot: kansanterveystieteen perusopinnot (pääosin) ja terveystiedon perusteet.
Huom. kontaktiopetuksissa on pakollinen läsnäolo
Huom. ilmoittautuminen tehtävä viimeistään 9.12.2011!
Suoritetaan kirjatenttinä 3. ja 4.periodilla.Tenttipäivät 23.2 ja 3.5.2012, muistathan ilmoittautua.
The course familiarizes students with the main problems and challenges in work life concerning health and gives an overall picture of the role of occupational health services and workplace health promotion.
The aim of this course is to provide students with knowledge concerning basic methods of applied health economics.