Asiakaslähtöinen markkinointi -moduulin (25 op) osaamisperusteisena tavoitteena on antaa opiskelijalle valmiudet ymmärtää, miten markkinointi käsittelee asiakas- ja muiden sidosryhmäsuhteiden luomiseen, säilyttämiseen ja kehittämiseen liittyviä prosesseja. Opiskelija ymmärtää, että markkinoinnin keskeisenä tavoitteena on luoda pitkäaikainen, vuorovaikutteinen ja molempia osapuolia hyödyttävä asiakassuhde, joka toimii yhä pidemmälle verkostoituvassa ja globalisoituvassa ympäristössä. Menestyvän liiketoiminnan pohjana on asiakaslähtöinen ajattelu, jonka ytimenä on asiakkaiden syvällinen ymmärtäminen.
Asiakaslähtöinen markkinointi -moduulin (25 op) suoritettuaan opiskelija ymmärtää ja osaa tulkita asiakkaan merkitystä asiakaslupauksen, asiakasarvon ja arvon yhteisluomisen yhteydessä erityisesti palveluliiketoiminnassa. Opiskelija ymmärtää ja hallitsee moniulotteisen markkinoinnin keskeisen käsitteistön ja osaa soveltaa sitä erilaisissa yrityksissä ja muissa yhteisöissä erityisesti markkinointiviestinnän, palvelujen markkinoinnin, kuluttajakäyttäytymisen ja markkinoinnin johtamisen alueilla.
Arviointi
Numerolla 1-5.
Lisätiedot
Vastuu kokonaisuudesta: markkinointi, professori Hannu Kuusela