Tavoitteena on, että opiskelija hallitsee tutkimusmenetelmät, tuntee nuorisotyön tutkimuskenttää, tietää ajankohtaiset tutkimustarpeet tai –aiheet, tuntee nuorisotutkimuksen ja nuorisotyön tutkimuksen historian, pystyy itsenäisesti hallitsemaan tutkimustyöprosessin, osaa raportoida tutkimuksensa tieteellisesti, tuntee tieteen etiikan, tuntee teoreettiset taustat niin kansallisesti kuin kansainvälisestikin ja osaa mahdollisesti kehittää uutta nuorisotyön teoriaa.
Sisältö
Opiskelija perehtyy nuorisotutkimuksen ajankohtaisiin teemoihin, metodologisiin kysymyksiin ja itsenäiseen tutkimuksen tekoon. Pro gradun työstäminen aloitetaan ensimmäisenä lukuvuonna, viimeistään syksyllä 2009. Tutkimusmenetelmäopintoihin opiskelija osallistuu sovitun mukaisesti jollakin kolmesta laitoksesta. Modulin sisältökurssit (13 op) suoritetaan ensimmäisen lukuvuoden aikana. Katso tarkemmin opintojen ajoituskaaviosta.