Markkinoinnin opintosuunnan syventävät opinnot,
80
op
Osaamistavoitteet
Markkinoinnin maisteriopintojen osaamisperusteisena tavoitteena on tuottaa vahvaa asiakas-, ja suhdeosaamista erityisesti palveluliiketoiminnassa. Markkinoinnin maisteriopintojen ammatillisena osaamisperusteisena tavoitteena on antaa opiskelijalle tietoja ja valmiuksia yritysten ja muiden yhteisöjen markkinoinnin analysointiin, suunnitteluun, johtamiseen sekä tutkimiseen. Markkinoinnin maisteriopinnot suoritettuaan opiskelija ymmärtää ja hallitsee strategisen brändijohtamisen, markkinointitutkimuksen, markkinoinnin teorian, kulutus- ja ostokäyttäytymisen, strategisen markkinoinnin sekä asiakkuuksien strategisen johtamisen ydinkäsitteet ja osaa soveltaa niitä erilaisissa yrityksissä ja muissa yhteisöissä.
Markkinoinnin maisteriopintojen tieteellisenä osaamisperusteisena tavoitteena on antaa teoreettisia ja menetelmällisiä valmiuksia itsenäiseen tutkimustyöhön sekä mahdollistaa näiden valmiuksien hyödyntäminen jatko-opinnoissa. Valmistuttuaan opiskelija pystyy hankkimaan merkityksellistä tietoa markkinoista, tekemään suunnitelmia tätä tietoa hyväksi käyttäen ja johtamaan näiden suunnitelmien toteuttamista verkostoituvassa ja kansainvälistyvässä toimintaympäristössä.