Opintokokonaisuuden suorittamisen jälkeen osallistujat tuntevat keskeisiä yliopisto-opetuksen ja -oppimisen teoreettisia lähtökohtia, tunnistavat henkilökohtaisia ja yhteisöllisiä pedagogisen osaamisen kehittämisen haasteita sekä osaavat hyödyntää omassa työssään linjakkaan opetuksen mallia. Osallistujien pedagoginen käyttöteoria on laajentunut oman opetuksen ohella opettajien yhteisön toimintaan ja rikastunut teoreettisesti niin, että he pystyvät hyödyntämään työssään sekä yksilön oppimista että yhteisöjen toimintaa hahmottavia oppimisnäkemyksiä. He osaavat soveltaa pedagogista käyttöteoriaansa ongelmanratkaisuun erityisesti opetussuunnitelmatyön ja ohjauksen kysymyksissä. Lisäksi he osaavat valita yhteisöllisyyttä tukevia toimintatapoja sekä opetuksessaan että opettajayhteisön toiminnassa.
Sisältö
Kokonaisuus rakentuu neljästä opintojaksosta: -Yliopistopedagogiikan perusteet, 10 op (sis. 1 op harjoittelua) -Osallistava opetussuunnitelmatyö 5 op -Ohjaus yliopistossa 5 op (sis. 1 op harjoittelua) -Yhteisöllinen kehittämistehtävä 5 op (sis. 3 op harjoittelua)