Tämä on opintojakson MARKA030 Markkinointitutkimus osasuoritus.
Osaamistavoitteet
ks. opintojakso MARKA030 Markkinointitutkims.
Sisältö
Kirjallisuuden avulla opiskelija tutustuu itsenäisesti eri tutkimusasetelmiin sekä aineiston keruu- ja analyysimenetelmiin. Kvalitatiiviset ja kvantitatiiviset tutkimusmenetelmät muodostavat kurssikirjallisuuden ytimen. Kirjallisuus toimii myös tukena luentojen ja harjoitusten suorittamisessa.
Vaadittavat opintosuoritukset
Arviointi
Numerolla 1-5.
Suositellut suoritusajankohdat
2. vuoden syksy
2. vuoden kevät
Kirjatenttiä suositellaan pääaineilijalle suoritettavaksi jopa ennen luentoja sopivana ajankohtana. Sivuaineopiskelijat voivat suorittaa kirjatentin vasta keväällä tultuaan hyväksytyksi opintojaksolle MARKA030 Markkinointitutkimus.
Kirjallisuus/Oppimateriaali
Tentti kahdesta kirjasta:
1a. Aaker, David A., Kumar, V. & Day, George S.: Marketing Research, Wiley, 2007. TAI
1b. Malhotra, Naresh K. & Birks, David F.: Marketing Research: An Applied Approach, Pearson, 2003.
JA
2a. Sayre, Shay: Qualitative Methods for Marketplace Research, Sage, 2001. TAI
2b. Eriksson, Päivi & Kovalainen, Anne: Qualitative Methods in Business Research, Sage, 2008.
Lisätietoja
Opintojakson voi suorittaa vain osana kurssia MARKA030 Markkinointitutkimus.