x !
Arkistoitu opetussuunnitelma 2010–2011
Selaamasi opetussuunnitelma ei ole enää voimassa. Tarkista tiedot voimassa olevasta opetussuunnitelmasta.
ITIMA53 Palvelujen ja kokoelmien kehittäminen, arviointi ja markkinointi 4 op
Vastuutaho
Informaatiotutkimus ja interaktiivinen media
Vastuuhenkilö
Lehtori (tiedonlähteet ja välittäjäorganisaatiot)
Vastaavat opinnot opetussuunnitelmassa
Informaatiotutkimuksen ja interaktiivisen median laitos
Opetussuunnitelma 2008 – 2010

Osaamistavoitteet

Opiskelija saa kokonaiskuvan kirjasto- ja informaatioalan palvelujen ja kokoelmien vaikuttavuuden arvioinnin periaatteista ja menetelmistä sekä perustiedot palvelujen kehittämisestä ja markkinoinnista.

Sisältö

Kirjasto- ja informaatioalan palvelujen arviointi, käyttö- ja käyttäjätutkimukset, organisaatioiden toiminnan ja palvelujen vaikuttavuuden arvioinnin menetelmät, kokoelmien evaluointi, palveluiden kehittäminen, palvelujen markkinointi.

Vaadittavat opintosuoritukset

Arviointi

Numerolla 1-5.

Kirjallisuus/Oppimateriaali

1. Covey: Usage and usability assessment: library practices and concerns. Digital Library Federation 2002. (Verkkojulkaisu).
2. Grönroos: Palveluiden johtaminen ja markkinointi, WSOY 2001; TAI: Service management and marketing : a customer relationship management approach. 3rd ed. TAI 2nd ed. Wiley 2007 TAI 2000.
3. Markless & Streatfield: Evaluating the impact of your library. Facet 2006.

Kokonaisuudet johon opintojakso kuuluu

Informaatiotutkimuksen ja interaktiivisen median laitos
Kirjastojen toiminta ja palvelut (Informaatiotutkimus ja interaktiivinen media)
2010–2011
Opintojakso opetusohjelmassa
Opetusohjelma ei ole enää voimassa. Tarkista tiedot voimassa olevasta opetusohjelmasta.
-
Informaatiotutkimuksen ja interaktiivisen median laitos