Toimintakyvyn arvioinnin malleja, puheen ja kielen arvioinnin kliiniset ja tutkimukselliset perusteet ja sovellutukset. Ammatillisen kohtaamisen ja kuntoutustoiminnan teoreettisia ja eettisiä näkökulmia, erityisesti logopedian näkökulmasta.
Osaamistavoitteet
Opiskelijalle muodostuu yleiskäsitys ihmisen toimintakyvyn arvioinnista ja yleisistä arviointimenetelmistä, puhetoimintojen ja kielellisen toimintakyvyn arviointimenetelmistä niiden osana. Opiskelija ryhtyy pohtimaan ammatilliseen kohtaamiseen liittyviä perustekijöitä, taustaoletuksia ja lähtökohtia
Sisältö
Luennot, ryhmäkeskustelut ja harjoitukset, oppimispäiväkirja.
Toteutustavat
Opetustapa
Paikalla
Verkossa
Luento-opetus
30 t
0 t
Ryhmätyöskentely
7 t
0 t
Itsenäinen työskentely
17 t
0 t
Oppimispäiväkirjan laatimisohjeet annetaan kurssin alussa
Vaadittavat opintosuoritukset
LOGOP1-LOGOP4
Arviointi
Numerolla 1-5.
Suositellut suoritusajankohdat
1. vuoden kevät
Kirjallisuus/Oppimateriaali
Weckroth, K. (1988). Toiminnan psykologia sekä opettajien ilmoittamat artikkelit ja muu mahdollinen opettajan antama kirjallisuus