Aineopintojen ja Multicultural Study Programme in Education -osaamiskokonaisuuden vaihtoehtoinen opintojakso.
Osaamistavoitteet
Opintojakson tavoitteena on, että opiskelijat - ymmärtävät vertailevan tutkimuksen merkityksen kasvatusta ja koulutusta koskevien teorioiden kehittymiselle sekä koulutuspoliittiselle päätöksenteolle - oppivat itse analysoimaan kasvatuksen ja koulutuksen ilmiöitä kansainvälisessä perspektiivissä
Comparative Education -course as a part of Multicultural Study Programme in Education: The objective of the course is that the student - understands the growing significance of comparative research in the development of educational theories and education policy-making - learns to analyse educational phenomena in an international perspective.
Sisältö
Opintojaksolla perehdytään vertailevaan kasvatustieteeseen, eli kasvatuksen/koulutuksen ja yhteiskunnan välisten suhteiden sekä oppimistulosten kansainvälisesti vertailevaan tutkimukseen
As a part of Multicultural Study Programme in Education: The course analyses comparative education; international comparative research of relations between education and society and of learning outcomes.
Toteutustavat
Opetustapa
Paikalla
Verkossa
Luento-opetus
24 t
0 t
Itsenäinen työskentely
111 t
0 t
Opetuskieli
suomi,
englanti
Multicultural Study Programme in Education: Book exam in english for international students.
Vaadittavat opintosuoritukset
Suoritusvaihtoehto
1
Kohderyhmät:
Tutkinto-ohjelman omat opiskelijat
Muut opiskelijat
Avoimen yliopisto-opetuksen opiskelijat
Tohtoriopiskelijat
Vaihto-opiskelijat
LuennotOsallistuminen opetukseen
suomeksi
Harjoitustyö(t)
suomeksi
Kirjallinen tentti
suomeksi
Suoritusvaihtoehto
2
Kohderyhmät:
Tutkinto-ohjelman omat opiskelijat
Muut opiskelijat
Avoimen yliopisto-opetuksen opiskelijat
Tohtoriopiskelijat
Vaihto-opiskelijat
in EnglishKirjallinen tentti
englanniksi
Vaihtoehto 1: Harjoitustyönä on kirjoitustehtävä (jossakin vertailevan kasvatustieteen tieteellisessä lehdessä julkaistun artikkelin esittely ja arviointi).
Vaihtoehto 2: book exam (in english) for international students as a part of studies in Multicultural Study Programme in Education. Independent study of reading the required literature and taking an examination on set study materials on general examination days of the School of Education.
Arviointi
Numerolla 1-5.
Kirjallisuus/Oppimateriaali
Bray, M. & Adamson, B. & Mason, M. (eds.), Comparative Education. Springer. 2007. (sovittavin osin)
As a part of Multicultural Study Programme in Education:
Bray, M. & Adamson, B. & Mason. M. (eds.), Comparative Education. Springer. 2007. (Chapters 1, 4, 5, 7, 9 and 15)
Phillips, D. & Schweisfurth, M.,Comparative and International Education: an Introduction to Theory, Method and Practise. London: Continuum. 2008 and 2006.
Green, A., Education, Globalisation and the Role of Comparative Research. London Review of Education 1 (2), 83-97. 2003. (can be found via Nelli-portal, e-journals)
Jones, P.W., Education and the World Order. Comparative Education 43 (3), 325-337. 2007. (can be found via Nelli-portal, e-journals).