Pakollinen opintokokonaisuus: Asiakaslähtöinen markkinointi -moduuli (25 op). Tämän jälkeen ensisijaisena opiskelijat, jotka ovat suorittaneet markkinoinnin opintosuuntaan liittyvän kandidaatintutkielman ja toissijaisena opiskelijat, jotka ovat suorittaneet muiden opintosuuntien aihepiiriin liittyvän kandidaatintutkielman.
Opintojakson suoritettuaan opiskelijalle on syntynyt valmiudet brändien rakentamiseen ja niiden strategiseen johtamiseen yrityksen pitkäaikaisen brändipääoman kasvattamiseksi kulutus-, palvelu- ja teollisilla markkinoilla.
Sisältö
Opintojaksossa perehdytään brändien rakentamiseen ja niiden strategiseen johtamiseen erityisesti yrityksen pitkäaikaisen brändipääoman lisäämiseksi ja vankentamiseksi.
Toteutustavat
Luento- ja harjoitusopetus 20 t.
Opetuskieli
suomi
Vaadittavat opintosuoritukset
Suoritusvaihtoehto
1
Kohderyhmät:
Tutkinto-ohjelman omat opiskelijat
Muut opiskelijat
Avoimen yliopisto-opetuksen opiskelijat
Tohtoriopiskelijat
Vaihto-opiskelijat
Osallistuminen opetukseen
suomeksi
Kirjallinen tentti ja harjoitustyöt.
Arviointi
Numerolla 1-5.
Kirjallisuus/Oppimateriaali
1. de Chernatony, Leslie & McDonald, Malcolm & Wallace, Elaine: Creating Powerful Brands in Consumer, Industrial and Service Markets, Butterworth-Heinemann, 2010. 2. Keller, Kevin: Strategic Brand Management: Building, Measuring and Managing Brand Equity, Prentice Hall, 2008. 3. Kapferer, Jean-Noel: The New Strategic Brand Management: Advanced Insights and Strategic Thinking, Kogan, 2012. 4. Artikkeleita ja ajankohtaismateriaalia luennoitsijan osoituksen mukaan.