Opiskelija tuntee sosiaalipoliittisia järjestelmiä ja hyvinvointipoliittisia ajatusmalleja. Opiskelija osaa arvioida niitä osana laajempaa toimintaympäristöä. Opiskelija osaa tarkastella ja visioida sosiaalipoliittisten järjestelmien toimivuutta hyvinvoinnin tuottajina. Opiskelija osaa arvioida ja tunnistaa sosiaalipoliittisiin järjestelmiin sisältyviä eettisiä kysymyksiä.
Sisältö
Opintojakso sisältää luentoja ja kirjapiiri– ja seminaarityöskentelyä tai niitä korvaavan kirjatentin.
Vaadittavat opintosuoritukset
Suoritusvaihtoehto
1
Kohderyhmät:
Tutkinto-ohjelman omat opiskelijat
Muut opiskelijat
Avoimen yliopisto-opetuksen opiskelijat
Tohtoriopiskelijat
Vaihto-opiskelijat
Osallistuminen opetukseen
5 op
suomeksi
Arviointi
Numerolla 1-5.
Lisätietoja
Luennot, lukupiiri ja/tai seminaari
Suoritusvaihtoehto
2
Kohderyhmät:
Tutkinto-ohjelman omat opiskelijat
Muut opiskelijat
Avoimen yliopisto-opetuksen opiskelijat
Tohtoriopiskelijat
Vaihto-opiskelijat
Kirjallinen tentti
5 op
suomeksi
Oppimateriaalit
Tentitään seuraavat teokset:
Koskiaho, Briitta (2008) Hyvinvointipalvelujen tavaratalossa. Palvelutalous ja sosiaalipolitiikka Englannissa, Ruotsissa ja Suomessa. Tampere: Vastapaino.
Niemelä, Pauli (toim.) (2010) Hyvinvointipolitiikka. Helsinki: WSOYpro.
Vuori, Jaana & Nätkin, Ritva (toim.) (2007) Perhetyön tieto. Tampere: Vastapaino. (e-kirja myös) TAI Leira (2002) Working Parents and Welfare State. Family Change and Policy Reform in Scandinavia. Cambridge: Cambridge University Press
Arviointi
Numerolla 1-5.
Arviointi
Numerolla 1-5.
Kirjallisuus/Oppimateriaali
Opetuksen oheismateriaali:
Koskiaho, Briitta (2008) Hyvinvointipalvelujen tavaratalossa. Palvelutalous ja sosiaalipolitiikka Englannissa, Ruotsissa ja Suomessa. Tampere: Vastapaino.
Niemelä, Pauli (toim.) (2010) Hyvinvointipolitiikka. Helsinki: WSOYpro.
Vuori, Jaana & Nätkin, Ritva (toim.) (2007) Perhetyön tieto. Tampere: Vastapaino. (e-kirja myös) TAI Leira (2002) Working Parents and Welfare State. Family Change and Policy Reform in Scandinavia. Cambridge: Cambridge University Press.