Pää- ja sivuaineopiskelijoille valinnainen opintojakso.
Osaamistavoitteet
Opintojakson tavoitteena on, että opiskelija - perehtyy koulutussuunnittelun yhteiskunnallisiin ja organisatorisiin lähtökohtiin, tavoitteisiin ja toteutukseen - tutustuu koulutussuunnittelun käytäntöihin erilaisissa organisaatioissa - saa valmiuksia koulutussuunnitelman laatimiseen
Sisältö
Opintojaksolla perehdytään elinikäisen oppimisen ja koulutuksen eri tehtävälohkoilla tapahtuvaan koulutussuunnitteluun sekä sen yhteiskunnallisiin ja organisatorisiin reunaehtoihin.
Toteutustavat
Opetustapa
Paikalla
Verkossa
Seminaari
21 t
0 t
Opetuskieli
suomi
Vaadittavat opintosuoritukset
Kirjallisuuden suoritustavasta sovitaan seminaarissa.
Arviointi
Numerolla 1-5.
Kirjallisuus/Oppimateriaali
Brockbank, A., McGill, I. & Beech, N. (eds.), Reflective Learning in Practice. Gower Publishing Ltd. 2002.
Collin, K. & Paloniemi, S., Aikuiskasvatus tieteenä ja toimintakenttinä. PS-kustannus. 2007.
Eteläpelto, A., Collin, K. & Saarinen, J. (toim.) Työ, identiteetti ja oppiminen. WSOY Oppimateriaalit. 2007.
Pinar, W. F., Reynolds, W. M., Slattery, P. & Taubman, P. M. (toim.), UnderstandingCurriculum: An Introduction to the Curriculum Discourses. Peter Lang. 1995. Study of Historical and Contemporary (sovittavin osin)
Welton, M. Designing the just learning society. Niace. 2005.