x !
Arkistoitu opetussuunnitelma 2008–2010
Selaamasi opetussuunnitelma ei ole enää voimassa. Tarkista tiedot voimassa olevasta opetussuunnitelmasta.
MEKYA4 TUOTANTO, TALOUS JA INSTITUUTIOT 3 op
Vastuutaho
Mediakulttuuri
Suunnitellut järjestämisajankohdat
Periodi I II III IV
2008–2009 X

Osaamistavoitteet

Tavoitteena on ymmärtää tiedonvälityksen ja viihteen organisaatioita osana mediamarkkinoita.

Sisältö

Jaksossa syvennytään monikansallisten mediakonsernien ja suomalaisten mediaorganisaatioiden toimintaan. Jakson suoritettuaan opiskelija kykenee tarkastelemaan mediakulttuurin tuotannon taloudellisia ja institutionaalisia rakenteita ja intressejä.

Opetuskieli

suomi

Vaadittavat opintosuoritukset

Arviointi

Numerolla 1-5.

Suositellut suoritusajankohdat

1. vuoden syksy

Kirjallisuus/Oppimateriaali

Luento ja /tai kirjallisuutta, yhteensä kaksi teosta:

Nieminen , Hannu & Pantti, Mervi: Media markkinoilla (2004) JA yksi seuraavista: Cottle , Simon (ed.): Media Organisation and Production (2003), Croteau , David & Hoynes , William: The Business of Media (2001), Gripsrud , Jostein: The Dynasty Years (1995), Herkman , Juha: Kaupallisen television ja iltapäivälehtien avoliitto (2005), Hujanen , Taisto: The Power of Schedule (2002), Ruoho , Iiris: Utility Drama (2002), Wasko , Janet: Understanding Disney (2001).

Kokonaisuudet johon opintojakso kuuluu

Tiedotusopin laitos
Mediakulttuurin aineopinnot (Mediakulttuuri)
2009–2010
Opintojakso opetusohjelmassa
Opetusohjelma ei ole enää voimassa. Tarkista tiedot voimassa olevasta opetusohjelmasta.
-
Tiedotusopin laitos