Strategiset teemat:
kansainvälistyminen,
Hyvä tieteellinen käytäntö
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija - osaa suunnitella, toteuttaa, arvioida ja raportoida projektin sekä johtaa projektia yhteistyössä projektiryhmän kanssa - osaa soveltaa projektissa hoitotieteellistä ja muuta tieteellistä tietoa ja tuottaa johtamisen ja opetuksen kehittämisessä tarvittavaa tietoa - hallitsee hyvät suulliset ja kirjalliset viestintätaidot
Sisältö
- projektisuunnitelman laatiminen, projektin toteutus, arvioiminen ja raportointi yhteistyössä projektiorganisaation kanssa
Toteutustavat
Luento-opetus (pakollinen) 4 h, ryhmäseminaarit 20 h, projektiseminaarit 24 h.
Opetuskieli
suomi
Vaadittavat opintosuoritukset
Suoritusvaihtoehto
1
Kohderyhmät:
Tutkinto-ohjelman omat opiskelijat
Muut opiskelijat
Avoimen yliopisto-opetuksen opiskelijat
Tohtoriopiskelijat
Vaihto-opiskelijat
Projekti / käytännön työ
suomeksi
Osallistuminen opetukseen
suomeksi
Hyväksytty projektisuunnitelma, projektin toteuttaminen kotimaassa tai ulkomailla, arvioiminen ja raportointi sekä projektin esittäminen seminaarissa.
Arviointi
ja arviointiperusteet
Hyväksytty/hylätty.
Projektityön hyväksytysti suorittaminen edellyttää osallistumista seminaareihin, suunnitellun projektin toteuttamista, projektin systemaattista arviointia ja toteutuneen projektityön huolellista raportointia. Päättöseminaareissa osallistutaan oman opintosuunnan seminaareihin ja lisäksi yhteen toisen opintosuunnan seminaaripäivään. Projektisuunnitelmassa, projektiraportissa ja seminaariesityksessä opiskelija osoittaa oppimistavoitteiden hyvää hallintaa.
Kirjallisuus/Oppimateriaali
Oheiskirjallisuus:
Silfverberg P. 2007. Ideasta projektiksi. Työministeriö, Helsinki. Sähköisessä muodossa luettavissa http://www.mol.fi/esf/ennakointi/raportit/pvopas.pdf.
Paasivaara L, Suhonen M, Nikkilä J. 2008. Innostavat projektit. Suomen sairaanhoitajaliitto. Helsinki.
Ruuska K. 2013. Pidä projekti hallinnassa. 7. painos. Talentum.
Holopainen A, Junttila K, Jylhä V, Korhonen A, Seppänen S. 2013. Johda näyttö käyttöön. Fioca (167 s.).
Toikko T, Rantanen T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Näkökulmia kehittämisprosessiin, osallistamiseen ja tiedontuotantoon. Tampere University Press, 3. korjattu painos.
Lisätietoja
Kotisivuosoite: Learning2 (jakson alettua).
Opintojakso järjestetään vuosittain. Jakso alkaa kevätlukukaudella ja jatkuu syyslukukaudella.