Aineopintojen ja Multicultural Study Programme in Education -osaamiskokonaisuuden vaihtoehtoinen opintojakso
Opintojakson tavoitteena on, että opiskelijat
-rakentavat yleiskuvaa monikulttuurisuuskasvatuksesta ja koulutuksen roolista monikulttuurisen ja moniarvoisen yhteiskunnan rakentumisessa.
Multicultural Education and Training -course as part of Multicultural Study Programme in Education:
The objective of the course is to give a general idea of how education can be used to promote the development of genuine multi-cultural and pluralistic society.
Opintojaksolla perehdytään monikulttuurisuuskasvatuksen teoriaan ja käytäntöön. Kansainvälisyyden ja kulttuurisen moninaisuuden mukanaan tuomia mahdollisuuksia ja haasteita tarkastellaan yleissivistävän, ammatillisen ja aikuiskoulutuksen näkökulmista.
Multicultural Study Programme in Education:
The course analyses the foundations, aims and central concepts of multicultural education and the challenges in working life and school context entailed by growing internationalism and cultural diversity.
Opetustapa | Paikalla | Verkossa |
Itsenäinen työskentely | 111 t | 0 t |
Seminaari | 24 t | 0 t |
Kirjatentti |
Opetus sisältää sekä luentoja että seminaarityöskentelyä.
Multicultural Study Programme in Education: book exam in english for international students
Vaihtoehto 1: osallistuminen opetukseen, essee/raportti ja suullinen esitys
Vaihtoehto 2: tentitään kirjallisuuden kolme teosta
Vaihtoehto 3: book exam for international students as a part of studies in Multicultural Study Programme in Education. Independent study of reading the required literature and taking an examination on set study materials on general examination days of the School of Education.
Pitkänen, P. (toim.), Kulttuurien kohtaamisia arjessa. Vastapaino. 2011.
Rastas, A., Huttunen, L. & Löytty O., Suomalainen vieraskirja. Vastapaino. 2005.
Talib, M.-T., Löfström, J. & Meri, M., Kulttuurit ja koulu: Avaimia opettajalle. WSOY. 2004.
As a part of Multicultural Study Programme in Education:
Räsänen, R. & San, J. , Conditions for intercultural learning and co-operation. Association for educational sciences in Finland. Turku. 2005.