x !
Arkistoitu opetussuunnitelma 2008–2010
Selaamasi opetussuunnitelma ei ole enää voimassa. Tarkista tiedot voimassa olevasta opetussuunnitelmasta.
MARKS010 Strateginen markkinointi 10 op
Vastuutaho
Yrityksen taloustiede, markkinointi
Vastuuhenkilö
Professori
Suunnitellut järjestämisajankohdat
Periodi I II III IV
2008–2009 X
2009–2010 X
Edeltävät opinnot
Markkinoinnin aineopinnot (aineopintoseminaari voi olla meneillään).
Osallistumisoikeus opintojaksolle:
  • Pääaineopiskelijoilla

Osaamistavoitteet

Opintojakson tavoitteena on luoda ja kehittää valmiuksia strategiseen markkinointiin kansainvälistyvässä toimintaympäristössä.

Sisältö

Opintojaksossa tarkastellaan yritysten kilpailukyvyn lisäämistä ja vankentamista strategisen markkinoinnin ja suhdemarkkinoinninn avulla globalisoituvassa maailmassa.

Toteutustavat

Opetustapa Paikalla Verkossa
Luento-opetus 20 t 0 t
Harjoitukset 10 t 0 t

Opetuskieli

suomi

Vaadittavat opintosuoritukset

Arviointi

Numerolla 1-5.

Suositellut suoritusajankohdat

1. vuoden kevät

Kirjallisuus/Oppimateriaali

 

  1. West, Douglas, Ford, John & Ibrahim, Essam: Strategic Marketing: Creating Competitive Advantage, Oxford University Press, 2006.
  2. Egan, John: Relationship Marketing: Exploring Relational Strategies in Marketing, Prentice Hall, 2004.
  3. Aaker, David & McLoughlin, Damien: Strategic Market Management, Wiley, 2007.
  4. Hollensen, Svend: Global Marketing, Prentice Hall, 2007.
  5. Artikkeleja ja ajankohtaismateriaalia luennoitsijan osoituksen mukaan.

Kokonaisuudet johon opintojakso kuuluu

Johtamistieteiden laitos
Markkinoinnin syventävät opinnot (Yrityksen taloustiede, markkinointi)
2008–2009
Opintojakso opetusohjelmassa
Opetusohjelma ei ole enää voimassa. Tarkista tiedot voimassa olevasta opetusohjelmasta.
Johtamistieteiden laitos