x !
Arkistoitu opetussuunnitelma 2008–2010
Selaamasi opetussuunnitelma ei ole enää voimassa. Tarkista tiedot voimassa olevasta opetussuunnitelmasta.
MARKA30K Markkinointitutkimus/kirjat
Vastuutaho
Yrityksen taloustiede, markkinointi
Vastuuhenkilö
Lehtori

Yleiskuvaus

Tämä on opintojakson MARKA030 Markkinointitutkimus osasuoritus.

Osaamistavoitteet

ks. opintojakso MARKA030 Markkinointitutkims.

Sisältö

Kirjallisuuden avulla opiskelija tutustuu itsenäisesti eri tutkimusasetelmiin sekä aineiston keruu- ja analyysimenetelmiin. Kvalitatiiviset ja kvantitatiiviset tutkimusmenetelmät muodostavat kurssikirjallisuuden ytimen. Kirjallisuus toimii myös tukena luentojen ja harjoitusten suorittamisessa.

Vaadittavat opintosuoritukset

Arviointi

Numerolla 1-5.

Suositellut suoritusajankohdat

2. vuoden syksy
2. vuoden kevät

Kirjatenttiä suositellaan pääaineilijalle suoritettavaksi jopa ennen luentoja sopivana ajankohtana. Sivuaineopiskelijat voivat suorittaa kirjatentin vasta keväällä tultuaan hyväksytyksi opintojaksolle MARKA030 Markkinointitutkimus.

Kirjallisuus/Oppimateriaali

Tentti kahdesta kirjasta:

1a. Aaker, David A., Kumar, V. & Day, George S.: Marketing Research, Wiley, 2007. TAI

1b. Malhotra, Naresh K. & Birks, David F.: Marketing Research: An Applied Approach, Pearson, 2003.

JA

2a. Sayre, Shay: Qualitative Methods for Marketplace Research, Sage, 2001. TAI

2b. Eriksson, Päivi & Kovalainen, Anne: Qualitative Methods in Business Research, Sage, 2008.

 

Lisätietoja

Opintojakson voi suorittaa vain osana kurssia MARKA030 Markkinointitutkimus.

Kokonaisuudet johon opintojakso kuuluu

Johtamistieteiden laitos
Markkinoinnin aineopinnot (Yrityksen taloustiede, markkinointi)
2008–2009
Opintojakso opetusohjelmassa
Opetusohjelma ei ole enää voimassa. Tarkista tiedot voimassa olevasta opetusohjelmasta.
-
Johtamistieteiden laitos