x !
Archived Curricula Guide 2007–2009
Curricula Guide is archieved. Please refer to current Curricula Guides
POHKS4K Foreign language learning 5 ECTS
Organised by
Scandinavian Languages

Learning outcomes

Students learn details on how to strengthen one's linguistic ability and teach language in different learning situations.

Contents

Overview on different learning situations and the language use and strategies of learners in adopting a foreign language.

Teaching methods

Lecture or reading course.

Modes of study

Active class participation, exercises, and written exam.

Evaluation

Numeric 1-5.

Study materials

Språkboken. En antologi om språkundervisning och språkinlärning. Skolverket 2001. Main parts; Lightbown, P. M. & Spada, N., How languages are learned. Oxford University Press 1999. 2. painos; Enström, I., Ordförråd och ordinlärning – med särskilt fokus på avancerade inlärare. Studentlitteratur 2004. In Svenska som andraspråk – i forskning, undervisning och samhälle. S. 171–195; Viberg, Å., Vägen till ett nytt språk. Natur och Kultur 1987; Dahl, Ö., Språkets enhet och mångfald. Studentlitteratur 2000. S. 269–286; Laurén, Ch., Tidig inlärning av flera språk. Vasa universitet 2006. Main parts; Håkansson, G., Språkinlärning hos barn. Studentlitteratur 1998; Abrahamsson, N. & Hyltenstam, K., Mognadsbegränsningar och den kritiska perioden för andraspråksinlärning. Studentlitteratur 2004. In Svenska som andraspråk – i forskning, undervisning och samhälle. S. 221–258; Tornberg, U., Språkdidaktik. Gleerups 2000. Main parts; Kotsinas, U.-B., Invandrare talar svenska. Liber 1991.

Belongs to following study modules

School of Modern Languages and Translation Studies
2008–2009
Teaching
Archived Teaching Schedule. Please refer to current Teaching Shedule.
-
School of Modern Languages and Translation Studies