Opiskelija valitsee kolme teosta. Kaksi valitaan alla annetusta listasta; teosten tulee käsitellä eri aihealueita. Kolmannen teoksen tulee liittyä pro gradu –tutkielman aiheeseen, ja sen opiskelija sopii tutkielmansa ohjaajan kanssa. Myös se voi olla jokin alla esitetyistä teoksista. Kirjatentti suoritetaan yhtenä kokonaisuutena.
Vaadittavat opintosuoritukset
Arviointi
Numerolla 1-5.
Suositellut suoritusajankohdat
5. vuoden syksy
5. vuoden kevät
Kirjallisuus/Oppimateriaali
Clark, E. (2003). First Language acquisition. Cambridge, Cambridge University Press. Nelson, K. (1996/1998). Language in Cognitive Development. The Emergence of the Mediated Mind. Cambridge: Cambridge University Press. Gazzaniga, M. S., Ivry, R. B. & Mangun, G. R. (2002). Cognitive Neuroscience: the biology of the mind. New York: Norton. Maassen, B., Kent, R. D., Peters, H. F. M., van Lieshout, P. H. H. M. & Hulstijn, W. (toim.). (2004). Speech motor control in normal and disordered speech. Oxford: Oxford University Press. Titze, I (2000). Principles of Voice Production. NVS, Iowa City IA. Toinen painos. Park, D. & Schwarz, N. (toim.) (2000). Cognitive aging. A Primer. Philadelphia: Psychology Press. Goodwin, C. (toim.). (2003). Conversation and brain damage. Oxford: Oxford University Press. Milroy, L. (2003). Sociolinguistics : method and interpretation. Malden (Mass.): Blackwell. Baken, R. J. & Orlikoff, R.F. (2000). Clinical measurement of speech and voice. San Diego (Calif.): Singular/Thomson Delmar. Toinen painos. Von Tetzchner, S. & Martinsen, H. (1999). Johdatus puhetta tukevaan ja korvaavaan kommunikointiin. Helsinki: Kehitysvammaliito ry.