Pakollinen opintokokonaisuus: Asiakaslähtöinen markkinointi -moduuli (25 op). Tämän jälkeen ensisijaisena opiskelijat, jotka ovat suorittaneet markkinoinnin opintosuuntaan liittyvän kandidaatintutkielman ja toissijaisena opiskelijat, jotka ovat suorittaneet muiden opintosuuntien aihepiiriin liittyvän kandidaatintutkielman.
Opintojakson käytyään opiskelija ymmärtää markkinoinnin keskeiset tutkimussuuntaukset. Markkinoinnin teoria luo pohjan markkinointiajattelun vaiheittaiseen kehittymiseen ja sen tulevaisuuden haasteisiin.
Sisältö
Opintojaksolla perehdytään markkinoinnin perinteisiin ja uusiin näkemyksiin sekä koulukuntiin. Koulukuntia tarkastellaan kriittisesti vertaillen ja paneutuen niiden merkitykseen tutkimuksen, käytännön ja metodologian kannalta.
Toteutustavat
Luento- ja harjoitusopetus 20 t.
Opetuskieli
suomi
Vaadittavat opintosuoritukset
Suoritusvaihtoehto
1
Kohderyhmät:
Tutkinto-ohjelman omat opiskelijat
Muut opiskelijat
Avoimen yliopisto-opetuksen opiskelijat
Tohtoriopiskelijat
Vaihto-opiskelijat
Osallistuminen opetukseen
suomeksi
Kirjallinen tentti ja harjoitustyöt.
Arviointi
Numerolla 1-5.
Kirjallisuus/Oppimateriaali
1. Baker, Michael J. & Saren, Michael: Marketing Theory. A Student Text, Sage, 2010. 2. Maclaran, Pauline, Saren, Michael, Stern, Barbara & Tadajewski, Mark: The SAGE Handbook of Marketing Theory, Sage, 2010. 3. Artikkeleita ja ajankohtaismateriaalia luennoitsijan osoituksen mukaan.