Tavoitteena on, että opiskelijat - syventävät teoreettista tietoaan ammatillisesta vuorovaikutuksesta - syventävät omaa ammatillista osaamistaan toimia erilaisissa kasvatusvuorovaikutussuhteissa - kehittävät ammatilliseen keskusteluun liittyvää asiantuntijuutta
Sisältö
Opintojaksolla opiskelijat perehtyvät teoreettisesti ja käytännöllisesti ammatillisen keskustelun eri muotoihin (varhaiskasvatuskeskustelu, kehittämiskeskustelu, ohjauskeskustelu, mentorointi) työmenetelmänä varhaiskasvatustyössä.
Toteutustavat
Opetustapa
Paikalla
Verkossa
Luento-opetus
8 t
0 t
Itsenäinen työskentely
78 t
0 t
Harjoitukset
20 t
0 t
Vaadittavat opintosuoritukset
Opintojakson suorittaminen edellyttää aktiivista osallistumista harjoituksiin sekä hyväksyttyä esseetä.
Arviointi
Hyväksytty/hylätty.
Kirjallisuus/Oppimateriaali
Jokinen, A. & Suoninen, E. (toim.) 2000. Auttamistyö keskusteluna. Vastapaino. Kratz, M. D. & Kratz, AR. 1995. Effective listening skills. USA: Irving Mirror Press. Sovittavin osin. Ruusuvuori, J. & Tiittula, L. (toim.) 2005.Haastattelu. Vastapaino