Opiskelija perehtyy koulun mahdollisuuksiin oppilaan hyvinvoinnin edistäjänä. Opiskelija ymmärtää terveyden sekä yksilöä koskevana että yhteiskunnallisena kysymyksenä.
Sisältö
Opintojaksolla pohditaan kriittisesti terveyden edistämisen kysymyksiä yksilön ja yhteiskunnan näkökulmasta. Lisäksi perehdytään koulun terveyskasvatuksen vaikuttavuuden problematiikkaan sekä toiminnallisten terveyskasvatustilanteiden suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin.
Toteutustavat
Opetustapa
Paikalla
Verkossa
Luento-opetus
20 t
0 t
Opetuskieli
suomi
Vaadittavat opintosuoritukset
Arviointi
Numerolla 1-5.
Suositellut suoritusajankohdat
3. vuoden kevät
4. vuoden kevät
Kirjallisuus/Oppimateriaali
Fogelholm, M., Paronen, O. & Miettinen, M. 2007. Liikunta – hyvinvointipoliittinen mahdollisuus. Sosiaali- ja terveysministeriön selvityksiä 2007:1.