x !
Arkistoitu opetussuunnitelma 2008–2010
Selaamasi opetussuunnitelma ei ole enää voimassa. Tarkista tiedot voimassa olevasta opetussuunnitelmasta.
MARKA110 Hankintatoimen johtaminen 5 op
Vastuutaho
Yrityksen taloustiede, markkinointi
Vastuuhenkilö
Lehtori
Suunnitellut järjestämisajankohdat
Periodi I II III IV
2008–2009 X
2009–2010 X
Edeltävät opinnot
Pakolliset:

Osaamistavoitteet

Opintojakson tavoitteena on perehdyttää opiskelija liiketoiminnan asiakas- ja arvoketjupohjaiseen ymmärtämiseen.

Sisältö

Opintojakson keskeisiä osa-alueita ovat hankintaketjun johtaminen, logistinen materiaalinohjaus, tuotannonohjausjärjestelmät sekä yrityksen ympäristöjohtamiseen liittyvät kysymykset.

Toteutustavat

Opetustapa Paikalla Verkossa
Luento-opetus 15 t 0 t

Opetuskieli

suomi

Vaadittavat opintosuoritukset

Kurssi suoritetaan laatimalla kurssikirjallisuuteen pohjautuva harjoitustyö ja hankintatoimintaa käsittelevä yrityscase.

Arviointi

Numerolla 1-5.

Suositellut suoritusajankohdat

2. vuoden kevät
3. vuoden kevät

Kirjallisuus/Oppimateriaali

  1. Heizer, Jay & Render, Barry: Operations Management, Pearson, 2004 tai uudempi.
  2. van Weele, Arjan J.: Purchasing and Supply Chain Management, Thomson, 2002 tai uudempi.
  3. Nassimbeni, Guido & Sartor, Marco: Sourcing in China: Strategies, Methods and Experiences, Palgrave Macmillan, 2006.
  4. Artikkeleita ja ajankohtaismateriaalia luennoitsijan osoituksen mukaan.

Lisätietoja

Vastaava kurssi opinto-oppaassa 2005-2008: MARKA110 Logistiikka (5 op)

Kokonaisuudet johon opintojakso kuuluu

Johtamistieteiden laitos
Markkinoinnin valinnaiset aineopinnot (Yrityksen taloustiede, markkinointi)
2008–2009
Opintojakso opetusohjelmassa
Opetusohjelma ei ole enää voimassa. Tarkista tiedot voimassa olevasta opetusohjelmasta.
Johtamistieteiden laitos