Opintojaksolla syvennetään valmiuksia analysoida ja ymmärtää opetussuunnitelmaa (curriculum) opetustyön sekä organisatorisena että älyllisenä keskuksena.
Sisältö
Opetussuunnitelma-ajattelun historialliset, teologiset, poliittiset, tieteelliset ja taloudelliset kytkennät kansallisessa ja ylikansallisessa (globalisaation) yhteydessä.
Toteutustavat
Luentoja ja ohjattua seminaarityöskentelyä yhteensä 15 t.
Vaadittavat opintosuoritukset
Kirjallisuuden ja muun materiaalin hyväksyttävä suoritus.
Arviointi
Numerolla 1-5.
Kirjallisuus/Oppimateriaali
Autio, T. 2006. Subjectivity, curriculum, and society. Lawrence Erlbaum Associates (sov. osin).
Kelly, A.V. 2004. The curriculum: theory and practice. Fifth edition. Sage.
Westbury, I., Hopmann, S. & Riquarts, K. 2000. Teaching as a reflective practice: The German didaktik tradition (sov. osin).
Muu opintojakson toteutuksen yhteydessä määriteltävä materiaali.