To equip students with knowledge of the development of Czech history, culture and literature.
Contents
An introduction to Czech history, culture and literature.
Teaching language
English
Modes of study
Evaluation
Numeric 1-5.
Study materials
The material for the book exam is to be chosen together with the teacher.
Havel, V., Living in Truth. Twenty-two Essays Published on the Occasion of the Award of the Erasmus Prize. 1990; Polisensky, J. V., History of Czechoslovakia in Outline. 1991; van Vliet, P. – Vanderjagt, A. J. (eds.), Johannes Amos Comenius 1592–1670: Exponent of European Culture?. 1994; Fawn, R., The Czech Republic: a Nation of Velvet. 2000; Masaryk, T. G., The Meaning of Czech History. 1974. tai Čapek, K., Kotiinpaluu, Puutarhurin vuosi, Salamanterisota, R.U.R. and the Insect Play, Insinööri Pro; Kundera, M., Pila, Jäähyväisvalssi, Kiireettömyys, Elämä on toisaalla, Kuolemattomu; Neruda, J., Prahalaistarinoita; Hašek, J., Kunnon sotamies Svejk maailmansodassa; Škvorecký, J., Ihmismielten insinööri, Hot and Cool: Jazz Short Stories, The Swell Season, The Bass Saxop; Macourek, M., Satukaruselli; Fuks, L, Herra Theodor Mundstock; Klíma, I., A Summer Affair; Kohout, P., Tsekkiläinen päiväkirja, Saksalainen romanssi, Hirttäjätär; Hrabal, B., Tanssitunteja aikuisille ja edistyneille, Tarjoilin Englannin kuninkaalle; Pecka, K.:, Pelon tiheikkö. tai Seifert, J., Viiniä suloisempi on rakkus, Laulu omenapuusta, The Selected Poetry of Jaroslav Seifert, Mozart.