Pakollinen opintokokonaisuus: Asiakaslähtöinen markkinointi -moduuli (25 op). Tämän jälkeen ensisijaisena opiskelijat, jotka ovat suorittaneet markkinoinnin opintosuuntaan liittyvän kandidaatintutkielman ja toissijaisena opiskelijat, jotka ovat suorittaneet muiden opintosuuntien aihepiiriin liittyvän kandidaatintutkielman.
Opintojakson käytyään opiskelija ymmärtää markkinoinnin tieteenalan vaiheittaista kehitystä ja keskeisiä piirteitä. Opiskelija osaa arvioida kriittisesti tutkimusten kontribuutiota sekä relevanssia tiedeyhteisön, liike-elämän ja yhteiskunnan näkökulmista. Opiskelija osaa myös analysoida markkinoinnin teorian ajankohtaisia kehitysnäkymiä ja tulevaisuuden haasteita.
Sisältö
Opintojaksolla perehdytään tieteellisen tiedon tuottamisen periaatteisiin ja tieteenfilosofisiin lähtökohtiin markkinoinnin tieteenalan näkökulmasta. Opintojaksolla tarkastellaan markkinoinnin keskeisiä koulukuntia ja vertaillaan teoreettisia näkemyksiä kriittisesti tutkimuksen, käytännön ja metodologian kannalta. Opintojaksolla syvennytään myös tieteellisen kontribuution ja relevanssin käsitteisiin.
Toteutustavat
Opetustapa
Paikalla
Verkossa
Luento-opetus
20 t
0 t
Opetuskieli
suomi
Vaadittavat opintosuoritukset
Suoritusvaihtoehto
1
Kohderyhmät:
Tutkinto-ohjelman omat opiskelijat
Muut opiskelijat
Avoimen yliopisto-opetuksen opiskelijat
Tohtoriopiskelijat
Vaihto-opiskelijat
Osallistuminen opetukseen
suomeksi
Luennot, tentti ja harjoitustyöt
Arviointi
Numerolla 1-5.
Kirjallisuus/Oppimateriaali
1. Baker, Michael J. & Saren, Michael: Marketing Theory. A Student Text, Sage, 2010. 2. Maclaran, Pauline, Saren, Michael, Stern, Barbara & Tadajewski, Mark: The SAGE Handbook of Marketing Theory, Sage, 2010. 3. Journal-artikkelit ja ajankohtaismateriaalia luennoitsijan osoituksen mukaan.