Opintojakson suoritettuaan opiskelija tiedostaa koulun erilaisten oppijoiden toimintaympäristönä.
Sisältö
Opintojaksossa tarkastellaan kouluyhteisön haasteita vastata monenlaisten oppijoiden erityistarpeisiin sekä eriyttämisen ja yksilöllistämisen keinoihin. Lisäksi pohditaan yleiseen turvallisuuteen liittyviä tekijöitä oppimisympäristössä.
Johdantoluennon lisäksi laaditaan kirjallisuuden pohjalta essee.
Arviointi
Numerolla 1-5.
Kirjallisuus/Oppimateriaali
1) Ikonen, O. & Virtanen, P. (toim.) 2007. Erilainen oppija – yhteiseen kouluun. Kokemuksia yksilöllisyyden ja yhteisöllisyyden kehittämiseksi. Jyväskylä: PS-kustannus.
2) Talib, M-T. 2002 tai uudempi painos. Monikulttuurinen koulu: haaste ja mahdollisuus.