x !
Archived Curricula Guide 2008–2010
Curricula Guide is archieved. Please refer to current Curricula Guides
STYPA2C3 Social Work and Marginalization 4 ECTS
Organised by
Social Work

Learning outcomes

Students deepen their knowledge and understanding of social problems by taking one field of social work under inspection.

Modes of study

Students write an essay of 5-10 pages on one foreign-language and one Finnish book. The essays must be negotiated in advance with the responsible teacher.

Evaluation

Numeric 1-5.

Study materials

Kääriäinen, Seikkailijasta pummiksi. Tutkimus rikosurasta ja sosiaalisesta kontrollista. Vankeinhoidon koulutusk. Painatuskeskus 1994; Liebkind ym., Venäläinen, virolainen, suomalainen. Kolmen maahanmuuttajaryhmän kotoutuminen Suomeen. Gaudeamus 2004; Järvinen, Ammatillisen maahanmuuttotyön kulttuuri: erilaisuus sosiaali-ja terveydenhuollon jäsennyks. Tampere University Press 2004. (http://acta.uta.fi/pdf/951-44-5854-0.pdf); Granfelt, Vankilasta kotiin vai kadulle. Vangit kertovat asunnottomuudesta. Suomen ympäristö 613. Ympäristöministeriö 2003; Hyväri, Vallattomuudesta vastuuseen kokemuksen politiikan sankaritarinoita. Tietosanoma 2001; Bastleer & Humphies, Welfare, Exclusion and Political Agency. Routledge 2000; Jokinen ym. (toim.), Puhua vastaan ja vaieta. Neuvottelu kulttuurisista marginaaleista. Gaudeamus 2004.

Belongs to following study modules

Department of Pori
2010–2011
Teaching
Archived Teaching Schedule. Please refer to current Teaching Shedule.
-
Department of Pori