Opiskelija - osaa hyödyntää digitaalisia sisältöjä ja kommunikaatiota osana verkko-opetusta - tuntee lapsen ja nuoren mediamaailmaa - tuntee lapsille ja nuorille suunnattuja verkkoyhteisöjä ja osaa arvioida niitä kriittisesti
Sisältö
Jaksolla tutustutaan verkkoyhteisöihin ja sosiaaliseen mediaan yhteiskunnallisesta ja pedagogisesta näkökulmasta. Jakson aikana suoritetaan Hämeenlinnan kaupungin kouluissa opetusharjoittelu, jossa tutustutaan verkko-opetukseen ja tietoteknisten välineiden hyödyntämiseen opetuksessa. Samalla perehdytään verkko-opetuksessa tarvittaviin sisältötaitoihin.
Toteutustavat
Opetustapa
Paikalla
Verkossa
Luento-opetus
4 t
0 t
Itsenäinen työskentely
Harjoitukset
27 t
0 t
Verkko-opetusharjoittelu Hämeenlinnan kaupungin kouluissa (ks. Harjoitteluopas).
Opetuskieli
suomi
Vaadittavat opintosuoritukset
Opetukseen osallistuminen ja harjoitustehtävien tekeminen. Opetusharjoittelun suorittaminen hyväksytysti.
Virtuaaliyliopiston opetukseen liittyvät oppimateriaalit http://www.virtuaaliyliopisto.fi/
Varis, T. (toim.) 2005. Uusrenessanssiajattelu, digitaalinen osaaminen ja monikulttuurinen kasvaminen. OKKA-säätiön ja Tampereen yliopiston Ammattikasvatuksen tutkimus- ja koulutuskeskuksen julkaisuja.