Opintojakson suoritettuaan opiskelija -tuntee terveystieto oppiaineen tietoperustan ja keskeiset käsitteet -hahmottaa oppiaineen keskeiset sisältöalueet -ymmärtää terveystiedon opettamiseen liittyviä lähtökohtia ja erityispiirteitä -tuntee opetussuunnitelmien perusteet -tuntee keskeisiä nuorten terveystutkimuksen tietolähteitä ja omaa yleiskuvan lasten ja nuorten terveydestä
Sisältö
-terveystieto oppiaineena, tietoperusta, keskeiset käsitteet ja sisältöalueet -terveystiedon oppimistavoitteet ja opetussuunnitelmien sisältö -oppiaineen opettamiseen liittyvät erityispiirteet ja ajankohtaiset haasteet -terveystiedon opetusta tukeva ajankohtainen tutkimustieto nuorten terveydestä ja terveyskäyttäytymisestä Suomessa
Toteutustavat
Opetustapa
Paikalla
Verkossa
Luento-opetus
Itsenäinen työskentely
Luentoja 3x2h, oppimistehtävät kirjallisuuden pohjalta verkossa Moodle-työskentelynä, kirjatentti
Vaadittavat opintosuoritukset
Aktiivinen läsnäolo luennoilla, oppimistehtävien suorittaminen verkossa, kirjatentti
Arviointi
ja arviointiperusteet
Numerolla 1-5.
Oppimistehtävät arvioidaan asteikolla hyväksytty/hylätty. Tentti arvioidaan asteikolla 1-5.
Kirjallisuus/Oppimateriaali
Kirjallisuus:
Puuronen A. (toim.) Terveystaju. Nuoret, politiikka ja käytäntö. Nuorisotutkimusverkosto. Tampere: Tampereen yliopistopaino 2006.