Opintojakson käytyään opiskelija ymmärtää asiakkaan roolin markkinoinnin strategia- ja suunnitteluprosesseissa. Lisäksi opiskelija osaa tulkita kulutuksessa tapahtuvia muutoksia ja niiden vaikutusta markkinoinnin käytäntöihin.
Sisältö
Opintojakson tarkoituksena on perehtyä kuluttajakäyttäytymisen tutkimustraditioihin, nykytilaan, tutkimuksellisiin haasteisiin ja tutkimusmetodeihin. Keskeisenä haasteena on tunnistaa kuluttajakäyttäytymisen tutkimuksen tämän hetken ja tulevaisuuden haasteita. Tarkasteltavia teemoja ovat erityisesti kuluttajakäyttäytymisen tutkimuksen, tutkimuskohteiden sekä tutkimusmetodien muutos.
Toteutustavat
Opetustapa
Paikalla
Verkossa
Luento-opetus
20 t
0 t
Harjoitukset
10 t
0 t
Opetuskieli
suomi
Vaadittavat opintosuoritukset
Arviointi
Numerolla 1-5.
Suositellut suoritusajankohdat
1. vuoden kevät
Kirjallisuus/Oppimateriaali
Luentojen oheismateriaali.
Mowen, John C. & Minor, Michael S.: Consumer Behaviour: A Framework, Prentice Hall, 2001 (luennoitsijan osoittamassa laajuudessa).
Lusch, Robert F., Vargo, Stephen L. (toim.): The Service-Dominant Logic of Marketing: Dialog, Debate, and Directions, M.E. Sharpe, 2006.
Grönroos, Christian: In Search of a New Logic for Marketing: Foundations of Contemporary Theory, Wiley, 2007.
Artikkeleita ja ajankohtaismateriaalia luennoitsijan osoituksen mukaan, esim.