Opiskelija syventää tietämystään jollakin ruotsin kieliopin erityisalalla.
Sisältö
Opiskelija perehtyy syvällisesti johonkin ohjaavan opettajan kanssa erikseen sovittavaan ruotsin kieliopin erityisongelmaan.
Toteutustavat
Luento- tai lukukurssi.
Vaadittavat opintosuoritukset
Arviointi
ja arviointiperusteet
Numerolla 1-5.
Arviointi perustuu kirjalliseen tenttiin tai harjoitustyöhön.
Kirjallisuus/Oppimateriaali
Platzack, C., Svensk syntax i nordisk belysning. 1994. Teoksessa Svenskans beskrivning 20. S. 38–60;
Svenska Akademiens grammatik 1–4. Svenska Akademien 1999;
Teleman, U., Ordklasser och satsdelar – finns dom?. 1974. Språket i bruk. S. 72–98;
Söderberg, B., Sex öl, två taxi, raffiga foto. Om den oböjda pluralen. 1984. Nysvenska studier 62. S. 18–44;
Ekberg, L., Ordbildningens gränser: om are-avledningar i svenskan. 1995. Arkiv för nordisk filologi 110. S. 179–198;
Wiik-Andersson, E., Begreppet grammatikalisering belyst med svenska exempel. 1997. Språk och stil 7. S. 19–35;
Hellberg, S., Bestämd form pluralis. 1993. Nysvenska studier 55/56. S. 227–250;
Källström, R., Kongruens i svenskan. Göteborgs universitet 1993;
Holm, L., Satsadverbial eller sättsadverbial?. 1991. Teoksessa Svenskans beskrivning 18. S. 172–180;
Falk, C., Lexikalt kasus i svenska. 1995. Arkiv för nordisk filologi 110. S. 199–226;
Teleman, U., Var går gränsen mellan huvudverb och hjälpverb?. 1994. Teoksessa Svenskans beskrivning 20. S. 360–369.