Opiskelija tuntee erilaisia teorioiden kehittämistapoja ja perhehoitotieteen teorioita sekä osaa tehdä käsiteanalyysin valitsemastaan aiheesta.
Sisältö
Keskeiset teorian kehittämistavat, keskeiset perhehoitotieteelliset teoriat ja käsiteanalyysi.
Toteutustavat
Keskusteluluennot 20 h, seminaarit 20 h ja itsenäinen työskentely.
Vaadittavat opintosuoritukset
Osallistuminen keskusteluluennoille, seminaarit, seminaarityön tekeminen (käsiteanalyysi), esittäminen ja opponointi. Kirjallisuus: Chinn P & Kramer M. 2004. Integrated knowledge development in nursing. 6th ed. Mosby. Hanson S. 2005. Family health care nursing: theory, practice and research. 3rd ed. F. A. Davis. Jallinoja R (toim.) 2009. Vieras perheessä. Gaudeamus. Lauri S & Kyngäs H. 2005. Hoitotieteen teorian kehittäminen Walker L & Avant K. 2005. Strategies for theory construction in nursing. 4th ed. Pearson Prentice Hall. Lauri S & Kyngäs H. 2005. Hoitotieteen teorian kehittäminen. WSOY. Ajankohtaiset tieteelliset artikkelit.