Tutkimusprojektin tavoitteena on kehittää opiskelijan valmiuksia yrityksen toiminnan, erityisesti markkinoinnin tieteelliseen tarkasteluun ja tutkimustyöhön. Seminaari tarjoaa opiskelijalle mahdollisuuden tunnistaa omat vahvat ja heikot puolensa sekä auttaa opiskelijoita ymmärtämään markkinoinnin tutkimusalueita ja tutkimuksen kokonaisuutta.
Sisältö
Työskentelytapa vastaa aineopintojen seminaaria, mutta työn sisällössä painottuu enemmän tieteellinen tarkastelutapa. Koko seminaariryhmän yhteisissä seminaari-istunnoissa esitellään ja käsitellään jokaisen opiskelijan tutkielmatyö vähintään kolmessa työvaiheessa: 1) aiheanalyysi, 2) tutkimussuunnitelma ja 3) työn meneillään olevan vaiheen ja siihen liittyvien ongelmien tai harjoitusaineen esittely. Jokaisessa vaiheessa yksi tai kaksi muuta opiskelijaa toimii työn opponentteina. Näin seminaari tukee koko ryhmän työskentelyprosessia.
Toteutustavat
Opetustapa
Paikalla
Verkossa
Seminaari
60 t
0 t
Opetuskieli
suomi
Vaadittavat opintosuoritukset
Opiskelija esittää seminaarin kuluessa aiheanalyysin, tutkimussuunnitelman sekä työn meneillään olevan vaiheen ja siihen liittyvien ongelmien tai harjoitusaineen esittelyn.
Arviointi
Hyväksytty/hylätty.
Suositellut suoritusajankohdat
2. vuoden syksy
2. vuoden kevät
Kirjallisuus/Oppimateriaali
Markkinoinnin oppiaineen ohjeet pro gradu -seminaaria ja -tutkielmaa varten. Saatavissa Johtamistieteiden laitoksen
www-sivuilta.