Tavoitteena on, että opiskelijat - perehtyvät yleisesti yhteiskunnan ja työelämän muutoksiin ja niiden vaikutuksiin varhaiskasvatukselle ja varhaiskasvatustyölle. - perehtyvät organisaation toimintakontekstiin, työkulttuuriin ja johtamiseen sekä pedagogiseen kehittämiseen - oppivat tunnistamaan ja analysoimaan työn edellyttämää osaamista ja asiantuntijuutta
Sisältö
Työssäoppimisen jakson aikana opiskelijat perehtyvät johonkin varhaiskasvatuksen asiantuntijuutta edellyttäviin erilaisiin yhteiskunnallisiin työtehtäviin.Tällaisia tehtäväalueita ovat mm varhaiskasvatuksen koulutus -, suunnittelu, - ja kehittämistehtävät, tutkimus, varhaiskasvatusorganisaatioiden ohjaus, hallinto ja johtajuus.
Toteutustavat
Opetustapa
Paikalla
Verkossa
Ryhmätyöskentely
12 t
0 t
8:n viikon mittainen harjoittelu erikseen sovitussa työpaikassa
Vaadittavat opintosuoritukset
Arviointi
Hyväksytty/hylätty.
Kirjallisuus/Oppimateriaali
Oheiskirjallisuus:
Eteläpelto, A. &Tynjälä, P. 1999. Oppiminen ja asiantuntijuus. Työelämän ja koulutuksen näkökulma. WSOY.
Järvinen, A. & Poikela, E. 2000. Oppiminen työssä ja työyhteisössä. WSOY.
Tynjälä, P. , Välimaa, J. & Murtonen, M. (toim.) 2004. Korkeakoulutus, oppiminen ja työelämä. PS-Kustannus.
Wenger, E. 1999. Communities of practicies: Learning, meaning and identity. London: Cambridge University Press