x !
Arkistoitu opetussuunnitelma 2010–2011
Selaamasi opetussuunnitelma ei ole enää voimassa. Tarkista tiedot voimassa olevasta opetussuunnitelmasta.
MARKS090 Strateginen merkkijohtaminen 10 op
Vastuutaho
Yrityksen taloustiede, markkinointi
Vastuuhenkilö
Professori
Suunnitellut järjestämisajankohdat
Periodi I II III IV
2010–2011 X
2011–2012 X
Edeltävät opinnot
Markkinoinnin aineopinnot (aineopintoseminaari voi olla meneillään).
Osallistumisoikeus opintojaksolle:
  • Pääaineopiskelijoilla
Vastaavat opinnot opetussuunnitelmassa
Johtamistieteiden laitos
Opetussuunnitelma 2008 – 2010

Osaamistavoitteet

Opintojakson tavoitteena on luoda ja kehittää valmiuksia merkkituotteiden johtamiseen yrityksen merkkipääoman kasvattamiseksi kulutus-, palvelu- ja teollisilla markkinoilla.

Sisältö

Opintojaksossa tarkastellaan merkkituotteiden rakentamista ja strategista johtamista erityisesti yrityksen pitkäaikaisen merkkipääoman lisäämiseksi ja vankentamiseksi.

Toteutustavat

Opetustapa Paikalla Verkossa
Luento-opetus 20 t 0 t

Opetuskieli

suomi

Vaadittavat opintosuoritukset

Arviointi

Numerolla 1-5.

Suositellut suoritusajankohdat

1. vuoden syksy

Kirjallisuus/Oppimateriaali

 

 

  1. de Chernatony, Leslie & McDonald, Malcolm: Creating Powerful Brands in Consumer, Industrial and Service Markets, Elsevier, 2003. Saatavana e-kirjana NetLibrarysta.
  2. Kapferer, Jean-Noel: The New Strategic Brand Management: Creating and Sustaining Brand Equity Long Term, Kogan Page, 2008 (tai 2004 soveltuvin osin).
  3. Keller, Kevin: Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity, Prentice Hall, 2008.
  4. Artikkeleita ja ajankohtaismateriaalia luennoitsijan osoituksen mukaan.

Kokonaisuudet johon opintojakso kuuluu

Johtamistieteiden laitos
Markkinoinnin syventävät opinnot (Yrityksen taloustiede, markkinointi)
2010–2011
Opintojakso opetusohjelmassa
Opetusohjelma ei ole enää voimassa. Tarkista tiedot voimassa olevasta opetusohjelmasta.
Johtamistieteiden laitos