x !
Arkistoitu opetussuunnitelma 2010–2011
Selaamasi opetussuunnitelma ei ole enää voimassa. Tarkista tiedot voimassa olevasta opetussuunnitelmasta.
MARKS040 Kulutus- ja ostokäyttäytyminen 10 op
Vastuutaho
Yrityksen taloustiede, markkinointi
Vastuuhenkilö
Professori
Suunnitellut järjestämisajankohdat
Periodi I II III IV
2010–2011 X
2011–2012 X
Edeltävät opinnot
Markkinoinnin aineopinnot (aineopintoseminaari voi olla meneillään).
Osallistumisoikeus opintojaksolle:
  • Pääaineopiskelijoilla
Vastaavat opinnot opetussuunnitelmassa
Johtamistieteiden laitos
Opetussuunnitelma 2008 – 2010

Osaamistavoitteet

Opintojakson käytyään opiskelija ymmärtää asiakkaan roolin markkinoinnin strategia- ja suunnitteluprosesseissa. Lisäksi opiskelija osaa tulkita kulutuksessa tapahtuvia muutoksia ja niiden vaikutusta markkinoinnin käytäntöihin.

Sisältö

Opintojakson tarkoituksena on perehtyä kuluttajakäyttäytymisen tutkimustraditioihin, nykytilaan, tutkimuksellisiin haasteisiin ja tutkimusmetodeihin. Keskeisenä haasteena on tunnistaa kuluttajakäyttäytymisen tutkimuksen tämän hetken ja tulevaisuuden haasteita. Tarkasteltavia teemoja ovat erityisesti kuluttajakäyttäytymisen tutkimuksen, tutkimuskohteiden sekä tutkimusmetodien muutos.

Toteutustavat

Opetustapa Paikalla Verkossa
Luento-opetus 20 t 0 t
Harjoitukset 10 t 0 t

Opetuskieli

suomi

Vaadittavat opintosuoritukset

Arviointi

Numerolla 1-5.

Suositellut suoritusajankohdat

1. vuoden kevät

Kirjallisuus/Oppimateriaali

 

  1. Luentojen oheismateriaali.
  2. Mowen, John C. & Minor, Michael S.: Consumer Behaviour: A Framework, Prentice Hall, 2001 (luennoitsijan osoittamassa laajuudessa).
  3. Lusch, Robert F., Vargo, Stephen L. (toim.): The Service-Dominant Logic of Marketing: Dialog, Debate, and Directions, M.E. Sharpe, 2006.
  4. Grönroos, Christian: In Search of a New Logic for Marketing: Foundations of Contemporary Theory, Wiley, 2007.
  5. Artikkeleita ja ajankohtaismateriaalia luennoitsijan osoituksen mukaan, esim.
  • Journal of Consumer Research
  • Journal of Marketing
  • Journal of Public Policy & Marketing.

Kokonaisuudet johon opintojakso kuuluu

Johtamistieteiden laitos
Markkinoinnin syventävät opinnot (Yrityksen taloustiede, markkinointi)
2010–2011
Opintojakso opetusohjelmassa
Opetusohjelma ei ole enää voimassa. Tarkista tiedot voimassa olevasta opetusohjelmasta.
Johtamistieteiden laitos