Pakolliset edeltävät opintojaksot: KATMAP11 Moniulotteinen markkinointi ja lisäksi kaksi seuraavista opintojaksoista: KATMAA12 Marketing Communications, KATMAA 13 Service Marketing, KATMAA14 Kuluttajakäyttäytyminen.
Opintojakson käytyään opiskelija osaa tunnistaa ja soveltaa markkinoinnin johtamisen, suunnittelun ja seurannan keskeiset tavoitteet, menetelmät ja kohteet. Opiskelija osaa myös analysoida tapausesimerkkien avulla markkinoinnin erilaisia päätöksentekotilanteita.
Sisältö
Opintojaksossa perehdytään markkinoinnin operatiiviseen johtamiseen osana yrityksen johtamisprosessin kokonaisuutta. Erityisesti painotetaan yrityksen tekemien markkinointitoimenpiteiden ja yrityksen tuloksellisuuden välistä yhteyttä. Keskeisen näkökulman muodostavat lisäksi sekä yritys että toimialakohtaiset erityispiirteet markkinoinnissa.
Toteutustavat
Luento-opetus 20 t ja harjoitukset 10 t.
Opetuskieli
suomi
Vaadittavat opintosuoritukset
Suoritusvaihtoehto
1
Kohderyhmät:
Tutkinto-ohjelman omat opiskelijat
Muut opiskelijat
Avoimen yliopisto-opetuksen opiskelijat
Tohtoriopiskelijat
Vaihto-opiskelijat
Osallistuminen opetukseen
suomeksi
Luennot, harjoitukset ja kirjallisuus.
Arviointi
Numerolla 1-5.
Kirjallisuus/Oppimateriaali
1. Ford, David, Gadde, Lars-Erik, Håkansson, Håkan & Snehota, Ivan: Managing Business Relationships, John Wiley & Sons Ltd., 2011. 2. Payne, Adrian, McDonald, Malcom & Frow, Pennie: Marketing Plans for Services: A Complete Guide, John Wiley & Sons Ltd., 2011, soveltuvin osin. 3. Artikkeleita ja ajankohtaismateriaalia luennoitsijan osoituksen mukaan.