Opiskelija kykenee suunnittelemaan, toteuttamaan ja arvioimaan hoitotyön opetusta erilaisissa oppimisympäristöissä ja osaa käyttää opetuksen perustana erilaisia oppimisteorioita, opetussuunnitelmia ja hoitotieteellistä tietoa.
Sisältö
Erilaiset oppimisteoriat oppimisen ja opetuksen perusteina, opetussuunnitelmat ja niiden käyttö ja kehittäminen. Erilaiset hoitotyön oppimisympäristöt. Hoitotieteellisen tiedon käyttö opetuksen suunnittelussa ja toteutuksessa. Hoitotyön opetuksen menetelmät sekä oppimisen ja opetuksen arviointi.
Toteutustavat
Yhteistoiminnallinen oppiminen 60 h ja itsenäinen työskentely.
Vaadittavat opintosuoritukset
Osallistuminen yhteistoiminnalliseen työskentelyyn ja oppimispäiväkirjan laatiminen. Kirjallisuus: Korhonen V (toim.) 2004. Verkko-opetus ja yliopistopedagogiikka. Tampere University Press. Poikela E & Poikela S (toim.) 2002. Ongelmaperustaisen oppimisen pedagogiikka – teoriaa ja käytäntöä. Tampere University Press. Pruuki L. 2008. Ilo opettaa. Tietoa, taitoa ja työkaluja. Edita. Puolimatka T. 2002. Opetuksen teoria, konstruktivismista realismiin. Tammi. Young LE & Paterson BL. 2007. Teaching Nursing: Developing a Student-Centered Learning Environment. Lippincott Willians & Wilkins. Hoitotyön oppimiseen ja opetukseen liittyvät tutkimukset.